Informacja dla osób z niepełnosprawnościami
Siedziba Komendy Powiatowej Policji w Miechowie znajduje się w budynku przy ul. Bolesława Prusa 3 i jest przystosowana do obsługi osób z niepełnosprawnościami w następującym zakresie:
- wejście główne znajduje się na parterze, prowadzi do niego podjazd dla wózków inwalidzkich
- budynek posiada windę.
Numer telefonu 112
Numer 112 jest jednolitym numerem alarmowym obowiązującym na terenie całej Unii Europejskiej.
Numer 112 służy do powiadamiania w sytuacjach zagrożenia zdrowia, życia lub mienia.
Dla wiadomości SMS dla osób niesłyszących w województwie Małopolskim został uruchomiony nr 728 112 112
ZASADY KORZYSTANIA Z TELEFONU ALARMOWEGO „728 112 112” PRZEZ OSOBY NIESŁYSZĄCE:
Podczas zgłaszania (wysłania sms’a) na numer Centrum Powiadamiania Ratunkowego w wiadomości należy:
- Być w bezpiecznym dla siebie miejscu,
- W treści SMS’a napisać:
- jestem osobą niesłyszącą,
- podać swoje imię i nazwisko
- podać adres zdarzenia. Powiat, gminę, miejscowość, ulicę oraz nr domu lub mieszkania. Należy również podać numer klatki w bloku oraz piętro na którym doszło do zdarzenia.
- napisać: co się stało (krótka informacja),
- podać ilość osób poszkodowanych (jeżeli poza osobą zgłaszającą poszkodowany został ktoś jeszcze)
- wskazać ewentualnie, która służba jest potrzebna ( Policja, Straż Pożarna, Pogotowie lub inne)
3. Czekać na zwrotnego SMS’a z CPR, potwierdzającego przyjęcie zgłoszenia.
4. Czekać na służbę ratunkową w zgłoszonym i bezpiecznym miejscu.
Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 1824) Policja zapewnia usługę pozwalającą na komunikowanie się z osobami doświadczającymi trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się.
Poniżej przedstawiono sposoby zgłoszenia chęci skorzystania ze świadczenia, o którym mowa we wzmiankowanej ustawie.
Dla osób uprawnionych zapewniamy bezpłatną obsługę przy pomocy tłumaczy:
- polskiego języka migowego (PJM),
- systemu językowo-migowego (SJM),
- sposobu komunikowania się osób głuchoniemych (SKOGN).
Chęć skorzystania z wybranej formy komunikowania się (PJM/SJM/SKOGN) należy zgłosić co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w komendzie, podając proponowany termin wizyty.
Potrzebę można zgłosić:
a) osobiście (lub przez osobę upoważnioną, członka rodziny): Komenda Powiatowa Policji w Miechowie, ul. Bolesława Prusa 3, 32-200 Miechów
b) pocztą na adres: c) Komenda Powiatowa Policji w Miechowie, ul. Bolesława Prusa 3, 32-200 Miechów
c) telefonicznie: 47 83 46 206 (przy pomocy osoby uprawnionej, członka rodziny);
d) faksem na nr 47 83 46 203 (przesyłając wypełniony formularz znajdujący się na tej stronie);
e) na adres e-mail: kpp@miechow.policja.gov.pl (przesyłając wypełniony formularz znajdujący się na tej stronie);
Formularz zgłoszeniowy
Pobierz: FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
Na stronie Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego opublikowany jest rejestr tłumaczy języka migowego: https://www.malopolska.uw.gov.pl/rejestrtlumaczy.aspx
Pliki do pobrania
-
Formularz zgłoszenia niepełnosprawnych
Data publikacji 09.12.2015 13:18( 6.42 KB)Formularz zgłoszenia chęci skorzystania z tłumacza PJM, SJM, SKOGN